CELEBRATING SUMMER WITH 50% ON ALL POSTERS, USE VOUCHER SUMMER24, GRATIS VERZENDING VANAF €49

FAQ

Vragen over Bestellingen

Waar komt Dear Sam vandaan?

Dear Sam is een Zweeds bedrijf en we verzenden vanuit ons magazijn in de buurt van Stockholm, Zweden.

Hoe weet ik dat je mijn bestelling hebt ontvangen?

Als bevestiging dat je bestelling is ontvangen, sturen wij direct nadat de bestelling is geplaatst een orderbevestiging naar je e-mailadres.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen

Als je zeker weet dat je het juiste e-mailadres hebt opgegeven, maar geen orderbevestiging hebt ontvangen, kan dit te wijten zijn aan technische vertragingen of kan de bevestiging onverwacht in je spammap terecht zijn gekomen. Controleer je spamfolder. Twijfel je nog ergens over? Neem gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag.

Waar is mijn bestelling?

Onze levertijd is normaal gesproken 2–6 werkdagen, gerekend vanaf de dag nadat je jouw bestelling hebt geplaatst. Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een orderbevestiging per e-mail. Je ontvangt een extra e-mail met een trackinglink zodra je bestelling ons magazijn verlaat. Controleer gewoon of het niet in je spammap is beland, omdat e-mails daar soms per ongeluk terechtkomen.

Kan ik het afleveradres wijzigen nadat ik de bestelling heb geplaatst?

Er kunnen wijzigingen worden aangebracht in je afleveradres, afhankelijk van de betaalmethode die je hebt gekozen en hoe ver je bestelling is gevorderd in het afleverproces. Voor hulp kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?

Neem contact met ons op als je jouw bestelling wilt annuleren. Tijdens onze openingstijden kunnen we wijzigingen aanbrengen tot het moment dat de goederen vanuit ons magazijn worden verzonden.

Zijn mijn gegevens veilig bij Dear Sam?

Alle verwerking van persoonsgegevens vindt plaats in overeenstemming met de Verordening Gegevensbescherming (ook bekend als de AVG onder de EU Algemene Verordening Gegevensbescherming). Zie onze algemene voorwaarden voor volledige informatie. We beloven dat we alle persoonlijke gegevens met de grootste zorg en verantwoordelijkheid zullen verwerken.

Leveringen en verzending

Bezorgtijd

Onze levertijd is 2-6 werkdagen, afhankelijk van de bezorgoptie, gerekend vanaf de dag nadat je je bestelling hebt geplaatst.

Hoe kan ik mijn pakket volgen?

Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je een leveringsbevestiging. Het e-mailbericht bevat een link met een trackingnummer (ID) om je bestelling te volgen. Controleer gewoon of de leveringsbevestiging niet in je prullenbak is beland, omdat e-mails daar soms per ongeluk terechtkomen.

Hoe versturen jullie de goederen?

Alle bestellingen worden verzonden in een speciaal vervaardigde verpakking voor een snelle en veilige levering.
Beste Sam gebruikt verschillende verzendpartners/vervoerders voor een snelle en veilige levering aan jou. Op de afrekenpagina kun je de vervoerder kiezen die je voorkeur heeft.

Hoeveel kost het verzenden?

Dit hangt af van de gekozen bezorgoptie. Op de afrekenpagina vind je de verschillende bezorgopties met bijbehorende verzendkosten, indien kosten vereist zijn.

Normaal gesproken bieden we één gratis verzendoptie aan als je een bestelling plaatst boven een bepaalde bestelwaarde. Deze optie wordt duidelijk vermeld op de afrekenpagina.

##### Waar en wanneer kan ik mijn bestelling ophalen?

Wanneer je goederen beschikbaar zijn voor afhaling of klaar voor levering aan huis, ontvangt de klant een melding (normaal gesproken per sms) met informatie wanneer en waar de zending zal worden opgehaald of ontvangen. Normaal gesproken moet een geldig identiteitsbewijs samen met het huidige bestelnummer worden getoond bij het ophalen of ontvangen van de goederen.

Wat gebeurt er als ik mijn pakket niet ophaal?

Je hebt normaal gesproken 14 dagen om het pakket op te halen nadat je het sms-bericht hebt ontvangen dat het pakket beschikbaar is voor afhalen. Daarna wordt het pakket naar ons teruggestuurd. Indien het pakket niet wordt opgehaald, of je weigert de bezorging bij thuisbezorging, rekenen wij € 15 kosten. Dit dekt zowel de verzending van en naar jou als de afhandeling.

Waar vandaan verzendt Dear Sam?

Dear Sam is een Zweeds bedrijf en we verzenden vanuit ons magazijn in de buurt van Stockholm, Zweden.

Retourbeleid, retour en claims

##### Retourbeleid

We garanderen een retourbeleid van 90 dagen voor al onze producten. Bent je niet tevreden met de producten die je ontvangt of voldoen deze simpelweg niet aan je verwachtingen, dan heb je altijd 90 dagen de tijd om de producten te retourneren, mits de producten in originele staat verkeren. Neem contact met ons op on gebruik te maken van ons retourbeleid.

## Hoe retourneer ik goederen?
Je retourneert goederen als volgt: wij betalen de verzendkosten als je je aan de volgende instructies houdt. Wij betalen echter geen extra bezorgkosten die ontstaan doordat je een andere bezorgmethode hebt gekozen dan door ons wordt aangeboden.
Neem per e-mail contact met ons op en vermeld het ordernummer, de reden van retour en welke producten je wilt retourneren. We sturen je dan een digitale retourbon die je in dient te vullen. De retourbon is vooruitbetaald en is geadresseerd aan Dear Sam Europe AB en moet op je retourpakket worden geplakt met onze Dear Sam-verpakking.
Geef de verpakking af bij jouw lokale servicepunt. Vraag om een ontvangstbewijs waaruit blijkt dat de retourzending is ingeleverd en bewaar de bon totdat we de retourzending hebben goedgekeurd.
Zodra we je retourzending hebben verwerkt en goedgekeurd, wordt er een retourbevestiging gestuurd naar het e-mailadres dat je bij de bestelling hebt gebruikt. Belangrijk: de goederen moeten worden geretourneerd in dezelfde staat als waarin ze bij jou werden afgeleverd.

##### Claims

Dear Sam zorgt voor volledige compensatie in de vorm van een nieuw product wanneer een fabricagefout is vastgesteld. Het is belangrijk om het product bij aankomst zorgvuldig te inspecteren. Als een product beschadigd of anderszins defect is bij aankomst, dient een claim (indien mogelijk) binnen 7 dagen na ontvangst worden ingediend. Neem contact met ons op en wij zullen je verder helpen.

Betalings-/factureringsmethoden

Veilige betalingen

Om altijd veilige betalingen te garanderen, zijn onze betaalpagina's beveiligd met SSL-versleuteling en zijn alle betalingsoplossingen gecertificeerd.

Hoe betaal ik?

Beste Sam biedt betaling via kaart of Paypal. Lees hieronder meer over onze verschillende betaalmethoden.

Klarna-betaling

In samenwerking met Klarna, een toonaangevende betalingsprovider, biedt Dear Sam betaling via kaartaan.

Kaartbetalingen:

Wij bieden betaling met de volgende kaarten (via Klarna-betaling Payment):

  • Visa
  • MasterCard
  • American Express
  • Geen betalingskosten
PayPal

Op de website van Paypal vindt je informatie over de verschillende betaalmethoden. Neem contact op met Paypal als je vragen hebt over Paypal-betaling.
Geen betalingskosten

Ik wil een kortingscode gebruiken, hoe doe ik dat?

Elke kortingscode moet worden ingevoerd in het veld "kortingscode" op de afrekenpagina. Je kunt verschillende aanbiedingen niet met elkaar combineren.

Terugbetaling

Voor de volledige informatie, bekijk je onze Algemene voorwaarden.

Producten

Vragen over producten

Al onze posters worden gedrukt op 240-grams Multidesign Smooth White-papier, een ongecoat papier van hoge kwaliteit is uit de Clairefontaine-papierfabriek in Frankrijk. Het papier is van archiefkwaliteit, het vergeelt dus niet na verloop van tijd. Het milieu is belangrijk voor ons. Al onze posters en prints worden gedrukt op papier dat is gecertificeerd door de FSC (Forest Stewardship Council) voor verantwoord bosbeheer en Het Europees Ecolabel. Onze drukkerijen zijn 100% klimaatneutraal en de productie van de posters voor dearsam.be is gecertificeerd met het Svanen milieulabel (vergelijkbaar met Het Europees Milieulabel). Lees hier meer over het FSC en het EU Ecolabel.

Waarom zijn niet alle ontwerpen in elke maat verkrijgbaar?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een bepaald ontwerp niet in elke maat wordt aangeboden. Het kan zijn om druktechnische redenen of omdat het ontwerp niet overkomt in bepaalde formaten.

Kaders en kwaliteit

Wij bieden fotolijsten van de hoogste kwaliteit. Alle lijsten hebben zowel aan de lange als de korte zijde ophanglussen. Onze lijsten hebben een perfecte pasvorm voor al onze posters en zijn ook gemakkelijk te openen aan de achterkant met gladde metalen clips.

Onze eiken lijsten zijn gemaakt van massief eikenhout. Onze zwart-witte houten lijsten zijn gemaakt van echt geverfd hout. Onze metalen frames zijn gemaakt van aluminium. Al onze lijsten worden geleverd met transparant acrylglas, waardoor de lijsten zowel onbreekbaar als lichtgewicht zijn.

Speciaal geconstrueerd karton

Alle bestellingen worden verzonden in onze speciaal vervaardigde verpakking voor een snelle en veilige levering te garanderen.

Wat is FSC voor verantwoorde bosbouw?

Bosbouwcertificering volgens de Forest Stewardship Council (FSC) betekent dat de bosgrond wordt beheerd volgens de principes en criteria van de FSC, zoals uiteengezet in de bosbouwnorm van FSC. FSC-gecertificeerde bosbouw houdt rekening met milieuwaarden en sociale overwegingen. Biodiversiteit, ecologisch waardevolle omgevingen en oude monumenten worden beschermd. Werknemers in de bosbouw moeten volgens afspraken veilige werkomstandigheden worden geboden. Een deskundig team houdt conform opdracht van de FSC rekening met sociale, economische en milieuoverwegingen. Bron: FSC

EU Ecolabel – het officiële milieulabel van de EU

Het EU Ecolabel is een type 1 milieulabel. Producten die Het Europees Ecolabel mogen gebruiken, worden geïnspecteerd vanuit een levenscyclusperspectief van grondstof tot afval. De producten moeten voldoen aan strenge milieu-, functionele en kwaliteitseisen. Het niveau van eisen wordt continu verhoogd. Bron: EU Ecolabel

loading
loading
loading
loading
loading